stat4u
Korsze. TAK MNOŻYMY I DZIELIMY - TABLICZKĄ MNOŻENIA SIĘ BAWIMY, CZYLI JAK ŁATWO NAUCZYĆ SIĘ TABLICZKI MNOŻENIA - Quick.Cms - szybki i prosty system zarządzania treścią

Korsze. TAK MNOŻYMY I DZIELIMY - TABLICZKĄ MNOŻENIA SIĘ BAWIMY, CZYLI JAK ŁATWO NAUCZYĆ SIĘ TABLICZKI MNOŻENIA

Aktualności » Korsze. TAK MNOŻYMY I DZIELIMY - TABLICZKĄ MNOŻENIA SIĘ BAWIMY, CZYLI JAK ŁATWO NAUCZYĆ SIĘ TABLICZKI MNOŻENIA

Data:09.12.2017(ost. aktualizacja 09.12.2017 16:21)
  • Źródło: projektzklasa.pl
    Źródło: projektzklasa.pl

Uczniowie klasy 7b, reprezentujący Szkołę Podstawową im. Marii Konopnickiej w Korszach, przystąpili do ogólnopolskiego konkursu. W swoim projekcie uczą tabliczki mnożenia poprzez zabawę.  

Uczą bawiąc

Projekt jest realizowany przez uczniów klasy 7b szkoły podstawowej, a skierowany jest do całej społeczności szkolnej. Projekt ma na celu wspomóc naukę tabliczki mnożenia, przez pokazanie jej w ciekawy sposób, aby opanowanie tabliczki nie było meczące i trudne, a stało się przyjemne, atrakcyjne i skuteczne.

Zadaniem zespołu jest opracowanie zestawu gier i zabaw matematycznych przeznaczonych dla uczniów różnych klas.

Zadania do wykonania:  przygotowanie zestawu gier i zabaw matematycznych z tabliczki mnożenia dostosowanych do poziomu uczniów: gry planszowe, karciane, domino, Memory , tabliczka mnożenia z kostką do gry, mnożenie na palcach,  gra w karty z tabliczką mnożenia, kolorowanki z działaniami mnożenia i dzielenia liczb, puzzle matematyczne.

W ramach projektu planowane są następujące działania:

a)    utrwalanie tabliczki mnożenia poprzez rozwieszenie plakatów z tabliczką mnożenia na holach oraz po jednym plakacie w każdej klasie, zrobienie tablic z tabliczką mnożenia i umieszczenie ich na ścianie koło gabinetu matematycznego oraz na łączniku szkolnym,

b)    pokazanie, jak nauczyć się tabliczki mnożenia „na palcach”,

c)    tabliczka mnożenia w TIK – uczniowie utrwalają tabliczkę mnożenia w świetlicy, korzystając z matematycznych platform internetowych,

d)    dostrzeżenie obecności tabliczki mnożenia w innych dziedzinach nauki np. na w-f, przeprowadzenie konkursów z tabliczką mnożenia – gry terenowe , na lekcjach plastyki wykonanie tablobooków i zrobienie wystawy z tych prac,

e)    zabawa się tabliczką mnożenia- warsztaty dla dzieci z klas 2-3 prowadzone przez uczniów klas 7, z wykorzystaniem prostych gier planszowych

f)     aby zachęcić uczniów do systematycznego ćwiczenia tabliczki mnożenia, wykorzystane zostaną różne gry i zabawy w kl. 4-7. Zorganizowany zostanie konkurs na rymowankę, wiersz lub piosenkę (stosując mnemotechniki), konkurs z tabliczki mnożenia, który wyłoni mistrzów i wicemistrzów oraz sprawdzian z tabliczki mnożenia w każdej klasie, dzięki temu poznamy klasę, która uzyska najwięcej punktów z tabliczki mnożenia.

Cele projektu

- wzrost zainteresowania matematyką,

- usprawnianie techniki mnożenia i dzielenia liczb w zakresie 100,

- ukazanie użyteczności oraz możliwości wykorzystania matematycznych platform internetowych,

- rozwijanie kreatywności uczniów podczas wykorzystania gier do utrwalania tabliczki mnożenia,

- rozwijanie umiejętności koncentracji, panowania nad emocjami i współdziałania w grupie,

- rozwijanie wyobraźni, fantazji,

- promocja i tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły,

- opracowanie materiałów edukacyjnych do wykorzystania w trakcie i po zakończeniu projektu.

Jak głosować ? To bardzo proste!


 1. Wchodzimy na stronę : https://projektzklasa.pl/edycja-viii/patroni-i-partnerzy.html
 2.zakładka "głosuj na projekt szkoły PODSTAWOWEJ"
 3.następnie na dole wpisujemy numer projektu 938
 4.po wciśnięciu wyskakuje zdjęcie uczestników projektu. Należy na to zdjęcie kliknąć i wypełnić formularz
 UWAGA!  NIE TRZEBA PODAWAĆ NUMERU TELEFONU
 5.Codziennie można głosować z jednego konta e-mail
6.Głosujemy raz dziennie do 14 grudnia

Serdecznie namawiamy do udziału w głosowaniu.

Opracowanie na podstawie materiału na stronie www.projekzklasa.pl

Redakcja